[F1] Wymiana płynu hamulcowego

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.

Moderatorzy: nicram, zdono, marcing040381, TOMUŚ

[F1] Wymiana płynu hamulcowego

Postprzez Zygus » 7 września 2005, o 16:55

1. Kupujemy 1 litr płynu hamulcowego

2. Wyciągamy strzykawką cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego

3. Ściągamy gumowe osłonki z kalamitek odpowietrzających

4. Kalamitki w przednich kołach są na klucz płasko-oczkowy 11, a w tylnich na numer 7

5. Wymieniamy płyn lub odpowietrzamy w następującej kolejności:
a) tylne prawe
b) tylne lewe
c) przednie prawe
d) przednie lewe

6. Zakładamy wężyk na kalamitkę, a drugi koniec wkładamy do flaszki do której zlejemy zużyty płyn

7. Druga osoba siedząca za kierownica rozpoczna pompowanie hamulca ok.5 - 7 nacisnięć i trzyma

8. Pierwsza osoba popuszcza kalamitkę na ok. 3 sekundy i dokręca.

9. NIE WOLNO OSOBIE KTÓRA POMPOWAŁA HAMULCEM PUŚCIĆ GO ZANIM PIERWSZA OSOBA NIE DOKRĘCI KALAMITKI GROZIŁOBY TO ZAPOWIETRZENIEM CAŁEGO UKŁADU

10. CO OKOLO 7 POMPOWAŃ NALEŻY SPRAWDZIĆ POZIOM PŁYNU W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM - NIE WOLNO DOPUŚCIĆ DO MOMENTU BY ZBIORNICZEK ZOSTAŁ PUSTY

11. Operacje pompowania i spuszczania płynu powtarzamy do momentu jak zacznie leciec, swieży jasnożółty płyn, stary będzie zabarwiony na lekko brązowy

12. Po wymianie płynu należy pamiętać o założeniu gumowych kapturków na kalamitki i uzupełnieniu płynu do środkowego poziomu między min a max.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 19 kwietnia 2010, o 19:45 przez Zygus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zygus
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 3755
Dołączył(a): 16 września 2004, o 22:48
Lokalizacja: Kraków
Lakier: Niebieski Laser
Silnik: 1.2 HTP/64 KM

Postprzez techniczny » 6 lipca 2010, o 07:49

1) Czy ktoś mógłby dodać zdjęcia, gdzie szukać i jak wyglądają kalamitki ?
2) Rozumiem, że trzeba się zaopatrzyć w wężyk, który zakładamy na kalamitkę ?
3) Zaczynamy od tylnego prawego koła - patrząc od przodu na samochód czy patrząc od tyłu ? Lepsze byłyby określenia typu "strona kierowcy", "strona pasażera".

EDIT:
Polecam filmik http://www.autoswiat.tv/porady,Wymiana- ... ,film.html
Jest tam powiedziane, że tradycyjna metoda wymiany (opisana powyżej) nie jest zalecana w przypadkach aut wyposażonych w ABS.
Nie odpowiadam na PW / e-mail. Uwagi i problemy proszę zgłaszać do :
sid , MirekS, Wojtas, comfort, dr O. , gory, Loni, kapi, nicram, zdono.
techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 27 października 2004, o 23:16
Lokalizacja: Polska

Postprzez MirekS » 6 lipca 2010, o 17:59

wolfmk napisał(a):1) Czy ktoś mógłby dodać zdjęcia, gdzie szukać i jak wyglądają kalamitki ?
2) Rozumiem, że trzeba się zaopatrzyć w wężyk, który zakładamy na kalamitkę ?
3) Zaczynamy od tylnego prawego koła - patrząc od przodu na samochód czy patrząc od tyłu ? Lepsze byłyby określenia typu "strona kierowcy", "strona pasażera".


1) Kalamitka znajduje się na cylinderku, wygląda jak nakrętka z ... dziubkiem. Licz się z tym, że możesz urwać kalamitkę lub jej obrobić sześciokant, wtedy skończyć się może wymianą całego cylinderka.
2) Można, jeśli nie chcsz zalać sobie kanału.
3) Prawy tył ~ lewy tył ~ prawy przód ~ lewy przód.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.
Avatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 6375
Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 20:43
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM

Postprzez TOM16V » 24 listopada 2011, o 23:13

Witam,a co z wysprzęglikiem chyba trzeba odpowietrzyć
Avatar użytkownika
TOM16V
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
 
Posty: 172
Dołączył(a): 10 grudnia 2006, o 21:29
Lokalizacja: KRAKóW

Postprzez MirekS » 25 listopada 2011, o 10:44

Myślę, że by trzeba, ale w momencie jakby był pusty układ, a tak to nie, a masz ABS :?: Bo jeśli tak to ta metoda nie przyniesie skutku, ja w drugiej fabce musiałem jechać do znajomego by podłączył mi układ odpowietrzający pod kalamitkę bo nie byłem w stanie odpowietrzyć pompy ABS-u mimo, iż popuszczałem przewody na pompie.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.
Avatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 6375
Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 20:43
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM

Postprzez Maki » 27 listopada 2011, o 15:31

Takim sposobem to można było sobie wymieniać płyn w polonezie, starych golfach czy skodach faworitkach. Przy nowszych samochodach a szczególności z systemem ABS płyn wymienia się tylko za pomocą specjalnej pompki. Wymiana sposobem jak w temacie grozi zatarciem tłoczków pompki ABS jak i zapchaniem przewodów hamulcowych. Ja za wymianę w ASO skody płaciłem 50zł + mój płyn 2x10zł(2x05L). 50zł za wymianę płynu to chyba nie majątek.
Maki
-#user
-#user
 
Posty: 61
Dołączył(a): 27 listopada 2011, o 14:24
Lokalizacja: CWA

Postprzez MirekS » 2 grudnia 2011, o 12:42

Maki napisał(a):Takim sposobem to można było sobie wymieniać płyn w polonezie, starych golfach czy skodach faworitkach. Przy nowszych samochodach a szczególności z systemem ABS płyn wymienia się tylko za pomocą specjalnej pompki.


Mógłbyś mi wyjaśnić niby dlaczego nie można tradycyjnym sposobem odpowietrzyć fabii bez ABS-u tylko trzeba użyć pompki?
Druga sprawa, proszę o dokładne przeczytanie mojego ostatniego posta bo jasno w nim napisałem, że ta metoda nie przyniesie skutku i fabkę z ABS-em nie da się odpowietrzyć bez układu odpowietrzającego.
Ostatnio edytowano 2 grudnia 2011, o 12:44 przez MirekS, łącznie edytowano 1 raz
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.
Avatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 6375
Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 20:43
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM

Postprzez guliwerkrknh » 4 grudnia 2011, o 19:14

kazdy samochod da sie odpowietrzyc jak "starego poloneza"...a co do sprzegła tez sie da,ale lepiej zrobic do na zasadzie wypchniecia nowym płynem starego (zamkniety układ) bo mozna uszkodzic wtsprzeglik lub pompke.
A zeby szybciej wymienic płyn to mozna odrecic kalamidke
i pompowac pedał,az nie wypłynie płyn wlasciwy,pozniej zakrecic ,podpompowac 3 x... trzymac...odkrecic jak nie wypływaja bąbelki jest ok i zasada ta sama najdalsze kolo od pompy pierwsze (albo jak kto woli) wazne zeby zapłon był wyłaczony jesli jest ABS
guliwerkrknh
-#klubowicz
-#klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 00:24
Lokalizacja: kraków


Powrót do Zrób to sam