Wątki bez odpowiedzi Aktywne wątki






Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
forumtools   forumtools
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F1] Wymiana płynu hamulcowego
PostNapisane: 7 września 2005, o 15:55 
Offline
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2004, o 21:48
Posty: 3586
Lokalizacja: Kraków
Lakier: Niebieski Laser
Silnik: 1.2 HTP/64 KM
1. Kupujemy 1 litr płynu hamulcowego

2. Wyciągamy strzykawką cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego

3. Ściągamy gumowe osłonki z kalamitek odpowietrzających

4. Kalamitki w przednich kołach są na klucz płasko-oczkowy 11, a w tylnich na numer 7

5. Wymieniamy płyn lub odpowietrzamy w następującej kolejności:
a) tylne prawe
b) tylne lewe
c) przednie prawe
d) przednie lewe

6. Zakładamy wężyk na kalamitkę, a drugi koniec wkładamy do flaszki do której zlejemy zużyty płyn

7. Druga osoba siedząca za kierownica rozpoczna pompowanie hamulca ok.5 - 7 nacisnięć i trzyma

8. Pierwsza osoba popuszcza kalamitkę na ok. 3 sekundy i dokręca.

9. NIE WOLNO OSOBIE KTÓRA POMPOWAŁA HAMULCEM PUŚCIĆ GO ZANIM PIERWSZA OSOBA NIE DOKRĘCI KALAMITKI GROZIŁOBY TO ZAPOWIETRZENIEM CAŁEGO UKŁADU

10. CO OKOLO 7 POMPOWAŃ NALEŻY SPRAWDZIĆ POZIOM PŁYNU W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM - NIE WOLNO DOPUŚCIĆ DO MOMENTU BY ZBIORNICZEK ZOSTAŁ PUSTY

11. Operacje pompowania i spuszczania płynu powtarzamy do momentu jak zacznie leciec, swieży jasnożółty płyn, stary będzie zabarwiony na lekko brązowy

12. Po wymianie płynu należy pamiętać o założeniu gumowych kapturków na kalamitki i uzupełnieniu płynu do środkowego poziomu między min a max.


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 kwietnia 2010, o 18:45 przez Zygus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
 
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2010, o 06:49 
Offline
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP

Dołączył(a): 27 października 2004, o 22:16
Posty: 1597
Lokalizacja: Polska
1) Czy ktoś mógłby dodać zdjęcia, gdzie szukać i jak wyglądają kalamitki ?
2) Rozumiem, że trzeba się zaopatrzyć w wężyk, który zakładamy na kalamitkę ?
3) Zaczynamy od tylnego prawego koła - patrząc od przodu na samochód czy patrząc od tyłu ? Lepsze byłyby określenia typu "strona kierowcy", "strona pasażera".

EDIT:
Polecam filmik http://www.autoswiat.tv/porady,Wymiana- ... ,film.html
Jest tam powiedziane, że tradycyjna metoda wymiany (opisana powyżej) nie jest zalecana w przypadkach aut wyposażonych w ABS.

_________________
Nie odpowiadam na PW / e-mail. Uwagi i problemy proszę zgłaszać do :
sid , MirekS, Wojtas, comfort, dr O. , gory, Loni, kapi, nicram, zdono.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
 
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2010, o 16:59 
Offline
-#administrator
-#administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 19:43
Posty: 6189
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
wolfmk napisał(a):
1) Czy ktoś mógłby dodać zdjęcia, gdzie szukać i jak wyglądają kalamitki ?
2) Rozumiem, że trzeba się zaopatrzyć w wężyk, który zakładamy na kalamitkę ?
3) Zaczynamy od tylnego prawego koła - patrząc od przodu na samochód czy patrząc od tyłu ? Lepsze byłyby określenia typu "strona kierowcy", "strona pasażera".


1) Kalamitka znajduje się na cylinderku, wygląda jak nakrętka z ... dziubkiem. Licz się z tym, że możesz urwać kalamitkę lub jej obrobić sześciokant, wtedy skończyć się może wymianą całego cylinderka.
2) Można, jeśli nie chcsz zalać sobie kanału.
3) Prawy tył ~ lewy tył ~ prawy przód ~ lewy przód.

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
 
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2011, o 22:13 
Offline
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 grudnia 2006, o 20:29
Posty: 172
Lokalizacja: KRAKóW
Witam,a co z wysprzęglikiem chyba trzeba odpowietrzyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
 
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2011, o 09:44 
Offline
-#administrator
-#administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 19:43
Posty: 6189
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Myślę, że by trzeba, ale w momencie jakby był pusty układ, a tak to nie, a masz ABS :?: Bo jeśli tak to ta metoda nie przyniesie skutku, ja w drugiej fabce musiałem jechać do znajomego by podłączył mi układ odpowietrzający pod kalamitkę bo nie byłem w stanie odpowietrzyć pompy ABS-u mimo, iż popuszczałem przewody na pompie.

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
 
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2011, o 14:31 
Offline
-#user
-#user

Dołączył(a): 27 listopada 2011, o 13:24
Posty: 61
Lokalizacja: CWA
Takim sposobem to można było sobie wymieniać płyn w polonezie, starych golfach czy skodach faworitkach. Przy nowszych samochodach a szczególności z systemem ABS płyn wymienia się tylko za pomocą specjalnej pompki. Wymiana sposobem jak w temacie grozi zatarciem tłoczków pompki ABS jak i zapchaniem przewodów hamulcowych. Ja za wymianę w ASO skody płaciłem 50zł + mój płyn 2x10zł(2x05L). 50zł za wymianę płynu to chyba nie majątek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2011, o 11:42 
Offline
-#administrator
-#administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 19:43
Posty: 6189
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Maki napisał(a):
Takim sposobem to można było sobie wymieniać płyn w polonezie, starych golfach czy skodach faworitkach. Przy nowszych samochodach a szczególności z systemem ABS płyn wymienia się tylko za pomocą specjalnej pompki.


Mógłbyś mi wyjaśnić niby dlaczego nie można tradycyjnym sposobem odpowietrzyć fabii bez ABS-u tylko trzeba użyć pompki?
Druga sprawa, proszę o dokładne przeczytanie mojego ostatniego posta bo jasno w nim napisałem, że ta metoda nie przyniesie skutku i fabkę z ABS-em nie da się odpowietrzyć bez układu odpowietrzającego.

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2011, o 11:44 przez MirekS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
 
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2011, o 18:14 
Offline
-#klubowicz
-#klubowicz

Dołączył(a): 24 lipca 2010, o 23:24
Posty: 76
Lokalizacja: kraków
kazdy samochod da sie odpowietrzyc jak "starego poloneza"...a co do sprzegła tez sie da,ale lepiej zrobic do na zasadzie wypchniecia nowym płynem starego (zamkniety układ) bo mozna uszkodzic wtsprzeglik lub pompke.
A zeby szybciej wymienic płyn to mozna odrecic kalamidke
i pompowac pedał,az nie wypłynie płyn wlasciwy,pozniej zakrecic ,podpompowac 3 x... trzymac...odkrecic jak nie wypływaja bąbelki jest ok i zasada ta sama najdalsze kolo od pompy pierwsze (albo jak kto woli) wazne zeby zapłon był wyłaczony jesli jest ABS


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 



Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

 

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 
Skocz do:  
cron



yukari
Powered by phpBB © phpBB Group

Styl stworzony przez Wojol dla Fabia Club Polska
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL