[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.

Moderatorzy: nicram, zdono, marcing040381, TOMUŚ

[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Postprzez PANtoGRAPH » 1 października 2010, o 16:56

Dlaczego zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy?

1. Silnik mocno falował na biegu jałowym.
2. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia (na biegu jałowym) i zwolnieniu pedału, falowanie było tak mocne, że gasł.
3. Podczas jazdy w mieście, gdy stawałem na światłach, silnik czasami gasł.
4. Przez wahania obrotów silnika, komputer podawał różne błędy, które faktycznie nie występowały.

Zanim zabrałem się za czyszczenie przepustnicy sprawdziłem świece zapłonowe, które również mogą być przyczyną wahań obrotów silnika.

Kwestia adaptacji przepustnicy: odpinając kostkę i/lub akumulator (nie jest to konieczne) od przepustnicy i mając mocno zabrudzoną przepustnicę, powinieneś być przygotowany na to, że adaptacja przepustnicy VAGiem będzie niezbędna!

UWAGA - Wszystko robimy na wyłączonym silniku - najlepiej wyciągnij kluczyki ze stacyjki :)

Potrzebne będą:

1. klucz nasadowy
2. Imbus (hex)
3. Torx
4. pędzelek
5. benzyna ekstrakcyjna
6. nowa uszczelka pod przepustnice (zalecam - koszt ok 10zł)

jeżeli potrzebna adaptacja, czyli fabryczne nastawy podstawowe:

7. komputer z VAG-COM + kabel OBD II
8. wiedza ;] może być stąd - ADAPTACJA PRZEPUSTNICY VAG-COM

Tutorial dotyczy skody fabii z silnikiem 1.4MPI 44kW - rocznik 2001

Aby dostać się do przepustnicy:


1. Ściągamy plastikową pokrywę silnika, aby to zrobić należy wyciągnąć bagnet kontrolny poziomu oleju i odkręcić korek wlewowy, podważyć zaślepkę śruby mocującej (prawa-górna część pokrywy) i znaczek skody. Pod zaślepkami znajdują się dwie śruby, które odkręcamy za pomocą klucza nasadowego.
2. Odpinamy harmonijkową rurkę dolotu powietrza idącą od filtra powietrza.
3. teraz na wierzchu mamy osłonę (nie wiem jak to się fachowo nazywa, wybaczcie) z tworzywa sztucznego osadzoną na 3 stopkach, przykręconych śrubami imbusowymi, okręcamy ją:

Obrazek

4. Zdejmujemy osłonę, odłączamy rurki dochodzące do przepustnicy i kostkę:

Obrazek

5. Odkręcamy 4 śruby kluczem torx:

Obrazek

6. Zdejmujemy przepustnicę i ściągamy leżącą pod nią uszczelkę:

Obrazek

7. Czyścimy przepustnicę używając do tego celu pędzelka i benzyny ekstrakcyjnej. Klapka przepustnicy chodzi ciasno, ale nie bój się jej otworzyć by dobrze wyczyścić wnętrze (od góry brudna, czyszczenie, czysta):

Obrazek

8. Po zakończeniu czyszczenia poskładać wszystko analogicznie jak przy rozbiórce: podkładka, przepustnica (przykręcić i podłączyć rurki), osłona z tworzywa sztucznego (przykręcić i jeśli odpinałeś rurki podpiąć), założyć harmonijkową rurę (zapinana na zacisk), założyć osłonę silnika.

9. Zalecam zrobienie adaptacji przepustnicy, nawet jeśli kostka nie była odpinana!


Jak zachowuje się silnik po czyszczeniu:

1. Praca silnika jest równa i stabilna.
2. Silnik lepiej reaguje na pedał przyspieszenia.
3. Brak błędów powodowanych gaśnięciem lub przygasaniem silnika.


No... i pierwszy mój post napisany :) Pozdrawiam posiadaczy Fabiowozów
Ostatnio edytowano 28 lutego 2012, o 16:49 przez PANtoGRAPH, łącznie edytowano 2 razy
PANtoGRAPH
Avatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kielce / Świebodzice

Postprzez MirekS » 1 października 2010, o 19:53

Kolego kawał dobrej roboty jak na początek :ok:

:zdrowko:
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.
Avatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 6378
Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 20:43
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM

Postprzez Wojtas » 2 października 2010, o 07:27

dzieki za wstawke :ok:
OZ 16" & Fulda Sport Control 205/45/16 :hyhy: & Xenon Eyes :hyhy:

<<<>Fabka by Wojtas<>>>

Najładniejsze auto II Zlotu FCP Grudziądz 2006
Najładniejsze auto III Zlotu FCP Borki 2010
I miejsce rzut oponą, czyli Strongman Borki 2010
Avatar użytkownika
Wojtas
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 2599
Dołączył(a): 2 maja 2004, o 16:40
Lokalizacja: Białogard

Postprzez PANtoGRAPH » 2 października 2010, o 12:38

Chętnie korzystam z Waszych porad i poczułem się w obowiązku dać coś od siebie. Mam nadzieję, że komuś się przyda. W razie pytań w tym temacie chętnie pomogę.

Pozdrawiam
PANtoGRAPH
Avatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kielce / Świebodzice

Postprzez FIGO-23 » 8 kwietnia 2011, o 10:11

super. :) a czy ktoś wie czy przeputnica w fabii może sie odkształcić ? to znaczy wygiąć na łączeniu przy uszczelce?? i stąd lewe powietrze w wielu przypadkach ?
Avatar użytkownika
FIGO-23
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
 
Posty: 532
Dołączył(a): 15 sierpnia 2008, o 12:24
Lokalizacja: Szamotuły

Postprzez marcinekk88 » 16 maja 2011, o 19:27

FIGO-23 napisał(a):super. :) a czy ktoś wie czy przeputnica w fabii może sie odkształcić ? to znaczy wygiąć na łączeniu przy uszczelce?? i stąd lewe powietrze w wielu przypadkach ?



Witaj:) jako student inżynierii materiałowej mogę Ci powiedzieć tak:

patrząc na skomplikowany kształt elementu jakim jest przepustnica mogę stwierdzić że na 100% został on wykonany poprzez odlewanie stopu metalu do formy a następnie obrobiony mechanicznie. Raczej są nikłe szanse na to że taki odlew Ci się zegnie a już na pewno nie w takim miejscu jak łączenie przy uszczelce. Prędzej by Ci się ukruszył albo pękł. Chyba tyle. Pozdrawiam:)
marcinekk88
-#user
-#user
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, o 16:55
Lokalizacja: Zadąbrowie/Przemyśl

Re: Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Postprzez Switala18 » 12 czerwca 2011, o 20:35

PANtoGRAPH napisał(a):Dlaczego zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy?



9. Zalecam zrobienie adaptacji przepustnicy, nawet jeśli kostka nie była odpinana!




Czy trzeba robić tą adaptacje VAG-iem nie posiadam takowego kabla i chyba na razie go nie kupię
a jeżeli chcę to zrobić bez adaptacji - bez VAG-a to jakiej kostki nie odpinać bądz jakie mogą być skutki nie adaptacji przepustnicy??
Avatar użytkownika
Switala18
-#user
-#user
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 maja 2011, o 12:28
Lokalizacja: żnin
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.4 MPI/60 KM

Postprzez marcinekk88 » 12 czerwca 2011, o 22:26

Jak będziesz to wszystko rozbierał wg opisu to przy przepustnicy jest tylko jedna kostka z kablami elektrycznymi. Reszta to same gumowe rurki. Żeby ją wypiąć trzeba taki dzyndzelek wcisnąć do środka i jak jest wciśnięte to pociągnąć do siebie. Ja ostatnio czyściłem przepustnice. Bardzo proste. Była zasyfiona fest. Auto już nie szarpie przy dodawaniu gazu. Jak ktoś tego dawno nie czyścił i ma zasyfioną tak jak moja to ja sobie nie wyobrażam jak można to dokładnie wyczyścić bez rozkręcania. U siebie robiłem z komputerową adaptacją VAG-iem. Napiszcie jeszcze czy u was przepustce w stanie zamknięcia są całkowicie szczelne? Bo u nie (już po wyczyszczeniu) w stanie zamkniętym jest delikatny prześwit pomiędzy krążkiem a tym wewnętrznym "cylindrem".

\edit

W punkcie 4 na zdjęciu po prawej strzałką jest zaznaczona ta kostka do której biegną przewody w osłonie plastikowego żeberkowanego/falistego (nie wiem jak to nazwać) wężyka. Wystarczy się przyjrzeć;)
marcinekk88
-#user
-#user
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, o 16:55
Lokalizacja: Zadąbrowie/Przemyśl

Postprzez Switala18 » 13 czerwca 2011, o 08:05

ale nadal nie mam odpowiedzi co do tego czy konieczna jest ta adaptacja ??
Co będzie jeśli wyczyszczę przepustnicę i poskładam ją ale jej nie będę adaptował??
Avatar użytkownika
Switala18
-#user
-#user
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 maja 2011, o 12:28
Lokalizacja: żnin
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.4 MPI/60 KM

Postprzez anubis » 13 czerwca 2011, o 21:15

sama sie zadoptuje, przerobilem to 2 miechy temu i do dzis chodzi autko ze chej
anubis
 

Postprzez gory » 4 lipca 2011, o 23:55

u mnie bez adaptacji nie byłem w stanie nagrzać silnika w ogóle bo nie chciał chodzić.... Adaptacje należy wykonać na rozgrzanym silniku, a ja nie byłem wstanie go dogrzać. Kopcił, trząsł, burczał... masakra. Więc jest potrzebny VAG ;)
Pozdrawiam
Bart.
--
2006-2012 - Skoda Fabia I - 1,4MPI, 44kW.
2012 - Skoda Fabia II - 1,2TSI, 77kW
Avatar użytkownika
gory
-#junior admin
-#junior admin
 
Posty: 500
Dołączył(a): 29 czerwca 2008, o 11:58
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM

Postprzez PANtoGRAPH » 5 lipca 2011, o 11:51

Jak widać zasady nie ma, wszystko zależy od 'jednostki' poddawanej zabiegowi czyszczenia i ustawień sterownika. Dlatego też w swoim opisie umieściłem informację, że ZALECAM by adaptację zrobić, nawet jeśli wszystko wydaje się OK, tak dla świętego spokoju i pewności, że jest jak ma być.

Pozdrawiam
PANtoGRAPH
Avatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kielce / Świebodzice

Postprzez weuek » 5 lipca 2011, o 18:53

Potwierdzam, że bez adaptacji daje radę - potrząsało nim jakieś 5 minut, po czym się ustabilizował i jest oj już jakiś miesiąc. Jedyny nowy objaw to to, że po odpaleniu obroty na 0,5sek wędrują pod 2k rpm.
weuek
 

DA RADĘ

Postprzez sdasd » 8 lipca 2011, o 12:19

witam a nie wiecie jak z adaptacją 1.4MPI 68KM da sam czy trzeba użyć VAG :?:
sdasd
sdasd
-#user
-#user
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26 lutego 2011, o 00:11
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez MirekS » 8 lipca 2011, o 12:41

Nie ma reguły jedni adoptują inni nie. Ja osobiście zawsze robiłem adaptację vagiem.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Nasz sklep --> http://www.skodakrakow.pl/ --> dla klubowiczów 10% zniżki.
Avatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
 
Posty: 6378
Dołączył(a): 28 grudnia 2004, o 20:43
Lokalizacja: KR - Małopolska
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.9 TDI/101 KM

Następna strona

Powrót do Zrób to sam